Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران عصر روز جمعه 16 آذر ميزبان اولين کنسرت «ايوان بند» بود. اجرايي که طي دو سانس به همت شرکت «صوت آواي هنر» به مديريت «محمد جليل‌پور» برگزار شد. در اين برنامه ايوان بند براي اولين‌بار تک‌قطعاتي که طي سال‌هاي اخير در فضاي مجازي منتشر کرده بود را اجرا کرد و کنسرت تهران شروع تور اجراهاي آنها هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که قرار است طي روزهاي 21 و 22 آذر در شهرهاي رفسنجان و سيرجان روي صحنه بروند و برنامه‌ريزي تور ايوان‌بند براي چند شهر ديگر هم انجام شده است.
اما ايوان‌بند به خوانندگي «حسين شريفي» در حالي اولين تجربه برگزاري کنسرتش را پشت سر گذاشت که قطعه «عاليجناب» محبوب‌ترين کار چند ماه اخير آنها بوده است. اثري که عنوان اين کنسرت هم بود و در طول اجرا با همخواني بالايي از سوي حضار همراه شد. شروع کنسرت ايوان با قطعه ريتميک «دردسرساز» بود و از همان ابتدا نوازندگان سعي کردند انرژي و فيدبک سالن را با خود همراه کنند. همين همراهي نوازندگان با اکت‌ها و ارتباطي که با مخاطبان داشتند تا پايان برنامه برقرار بود. حسين شريفي خواننده جوان گروه ايوان هم در اولين تجربه حضورش روي صحنه شايد آنقدر که تلاش در درست و کوک خواندن داشت براي نوع ارتباط با مخاطبان و مديريت استيج برنامه‌ريزي نکرده بود. همين موضوع باعث شد تا در مواقعي فاصله بين اجراي دو قطعه کمي زياد و انرژي سالن کم شود و صحبت‌هاي حسين شريفي بين قطعات با ري‌اکشن چنداني در ميان حضار همراه نمي‌شد. البته او تلاش زيادي داشت تا با ترفندهايي مثل جيغ و سوت، انرژي سالن را داشته باشد اما تکرار اين موضوع جذابيت چنداني ندارد و شايد صحبت‌هاي مختصر و مفيد خواننده بين قطعات تأثيرگذاري بيشتري داشته باشد. اين موضوع و همچنين اکت‌هاي مناسب با هر آهنگ قطعاً مي‌تواند با برنامه‌ريزي در کنسرت‌هاي بعدي اين گروه بهبود يابد.
از سوي ديگر در تنظيم‌هاي قطعات ايوان‌بند هم تا حد زيادي تلاش شده بود فضاي کارها شبيه به نسخه اصلي قطعات باشد اما سازهايي نظير تومبا و ماندولين در اجراي قطعات حضور پررنگي داشتند. با توجه به مدل کارهاي ايوان‌بند، سازهاي ديگري نظير ويولن هم مي‌تواند در اجراهاي بعدي آنها رنگ‌‌آميزي متنوع‌تري به قطعات بدهد. يکي از نکات جالب اين کنسرت هم حضور عضو اصلي بخش موسيقي ايوان يعني «فواد غفاري» به عنوان نوازنده کيبورد و بک‌وکال روي صحنه بود. البته در کنار او «مصطفي مومني» هم که تنظيم‌کننده قطعات اين گروه است، گيتار اسپانيش مي‌نواخت. در اين برنامه «آترين بي‌نياز» هم وظيفه رهبري ارکستر و نوازندگي کيبورد و بک‌وکال را بر عهده داشت. اما حضور مکرر او در کنار نوازندگان و ترددهاي زيادش روي صحنه اصلاً مناسب نبود.
نکته ديگر درباره اجراي ايوان‌بند اين بود که به غير از نورپردازي سالن، جلوه بصري خاصي در استيج آنها به چشم نمي‌خورد و حتي چهار LED بالاي سر آنها هم خاموش بود. پخش تصوير براي برخي قطعات در نمايشگرها يا طراحي دکور مي‌تواند جاذبه‌هاي بصري اجراهاي آنها را افزايش دهد. با همه اين موارد ايوان‌بند در اولين حضورش روي صحنه اجراي قابل قبولي داشت و آنها مي‌توانند در ادامه روند رو به رشدي داشته باشند.
در اين کنسرت علاوه بر اجراي قطعاتي نظير ماه مني، معاف، آروم جونم، منو درياب، بام تهران و شبيه تو و.... قطعات عاليجناب، شاهکار و دردسرساز را دو مرتبه اجرا کردند. فواد غفاري (کيبورد و بک‌وکال)، مازيار احمدپور (گيتار الکتريک)، امير شاه‌علي (پرکاشن)، ادوارد دنيل‌زاده (درامز)، مصطفي مومني (گيتار اسپانيش) و مجيد مصطفايي (گيتاربيس) اعضاي ارکستر ايوان بند به رهبري آترين بي‌نياز (کيبورد و بک‌وکال) بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت